Skip til hoved indholdet
    Hjem Afdelingsplaner Beskæftigelse Udbetaling af ydelser ved IT nedbrud - Beskæftigelse

Udbetaling af ydelser ved IT nedbrud - Beskæftigelse

Indsatsplan godkendt af: Byrådet og Afdelingsledelsen - Dato: 1. januar 2022

Situation

Manglende udbetaling af forsørgelsesydelser til borgere pga. IT-nedbrud.

Alarmering

  • Alarmér nærmeste funktionsleder eller den faglige koordinator på området.
  • IT-afdelingen alarmeres, hvis ikke alarmering kommer derfra.

Opgaver

Udbetaling af forsørgelsesydelser til berørte borgere.

Handling

Ved IT-nedbrud vil det være vanskeligt at danne overblik over, hvor mange borgere, det drejer sig om og hvilke beløb, det handler om.

  • Personale, der udbetaler forsørgelsesydelser orienteres straks
  • Vagter på Rådhuset orienteres
  • Afvent, at den enkelte borger henvender sig til Ydelsescentret for evt. à conto udbetaling
  • Udfyld udgiftsbilag eller rekvisition til borgeren
  • Udlevering af rekvisition sker i ekspeditionen på Rådhuset eller alternativt på Jobcentret på Drewsensvej 60

Umiddelbart efter skal der ske opfølgning, hvor der dannes overblik og rettes op på manglende udbetaling m.v.

Logbog føres løbende.

Ledelse og organisation

Indsatsen koordineres og ledes af nærmeste leder.

  • Medarbejdere på stedet gennemfører den første akutte indsats
  • Funktionsleder og centerleder i Ydelsescentret leder indsatsen
  • Centerleder i Ydelsescentret og funktionsleder for området har ansvar for kommunikation og opfølgning

Bemanding og udstyr

  • Medarbejdere, der udbetaler forsørgelsesydelser i samarbejde med de faglige koordinatorer og funktionsleder.
  • Ledelsen, arbejdsmiljørepræsentant og vagterne træder til efter behov.
  • Der anvendes rekvisitionsblok.

Kommunikation

  • Medarbejderen orienterer sin nærmeste leder.
  • Lederen vurderer informationsbehovet internt i organisationen.
  • Funktionsleder vurderer i samarbejde med centerlederen i Ydelsescentret og beskæftigelseschefen, hvorvidt der er behov for ekstern kommunikation, i det tilfælde kontaktes Kommunikation.

Kontaktoplysninger:

Beskæftigelseschef Anita Jensen tlf. 51 24 70 35

Centerleder Tina Villumsen tlf. 24 42 13 95

Fleks- og forsørgelsesgruppen:

Funktionsleder Pia Lind Johansen, tlf. 20 43 90 38

Faglige koordinatorer Susanne H. Jensen tlf. 21 48 11 08

Sygedagpengeudbetalingen:

Funktionsleder Tim R. Pabst, tlf. 20 26 20 20

Kommunikation: tlf. 89 70 13 41 eller kommunikationschefen: tlf. 61 15 47 17

IT- afdelingen: tlf. 89 70 15 50

Økonomiafdelingen: tlf. 89 70 16 18

Action cards

Der er ikke knyttet actions cards til denne indsatsplan.

Denne PDF er genereret den 06-11-2025 00.43

Spørgsmål til afdelingernes planer skal rettes til den enkelte afdelings ledelse
Se kontaktoplysninger

Generelle spørgsmål vedr. beredskabsplaner kan rettes til:

Midtjysk Brand & Redning
Kejlstrupvej 99C
8600 Silkeborg

Tlf.: 89 70 35 99 - Døgnbemandet
mjbr@mjbr.dk