Action Card - Nedbrud af phoniro
Godkendt af: Byrådet og Afdelingsledelsen Dato: 1. januar 2022
Handling
Forebyggelse:
- Alle brugere af Phoniro opdaterer Borgerliste i starten af hver vagt. Derved vil det kun være evt. nye låse, der ikke fremkommer på enheden.
- Phoniro behøver ingen netadgang til at låse op hos opdaterede borgere, da det er enhedens bluetooth funktion, der aktiverer låsene.
- Personale reagerer på batterialarm og sender advis til hjælpemiddelcenteret.
- Hjælpemiddelcenteret foretager ugentligt tjek af batteriniveau via Phonirocare.
Driftsforstyrrelser/nedbrud:
Hvis du ikke kan åbne låsen med Phoniro:
- Opdater information under
- Når du har opdateret information, kan du låse op med Phoniro uden at have netværksdækning.
- Tjek at du har bluetooth signal på din mobil
- Tryk på ”søg lås”
Hvis du stadig ikke kan åbne låsen:
- Tjek om dine kolleger/deres enheder har det samme problem. Hvis Phoniro virker hos andre borgere, kan det være døren/hængsel, der er i stykker ved den specifikke borger.
- Tag kontakt til Hjælpemiddelcenteret på tlf. 8970 5090 eller mail til sundhedsit@silkeborg.dk på hverdage mandag-torsdag kl. 8-15 og fredag kl. 8-14. På øvrige tidspunkter kontaktes Midtjysk Band og redning på tlf. 89 70 35 99.
- Det er vigtigt at sikre adgangen til borgers hjem. Efter anmeldelse af fejlen til ovenstående så anvend ekstra borgernøgle fra grupperum. Hvis alt anden adgang er udelukket og besøg hos borger er uopsætteligt så kontakt: SLT-teknik – Silkeborg Låsesmed på tlf. 86 82 82 36 (døgnvagt)*.
- Dokumentér hændelser i Nexus.
*OBS – låsesmed vil kun låse op hvis borger har givet skriftligt samtykke, eller hvis borger selv kontakter låsesmed.