Vandsvigt - kommunale bygninger
Hovedfokus er at få genetableret vandforsyning hurtigst muligt.
Der er opstået vandsvigt i en kommunal bygning.
Indsatsen retter sig mod medarbejdere, beboere og borgere i de berørte bygninger.
Alarmering
Tilstedeværende personale kontakter Teknisk Service på akutnummer.
Teknisk Service informerer områdeleder via telefon.
Områdeleder informerer Sektionsleder Teknisk Service via telefon.
Der etableres kommunikation mellem Teknisk Service områdeleder og den pågældende afdelings leder eller krisestab.
EJD-krisestab aktiveres, hvis områdeleder i samråd med Sektionsleder for Teknisk Service finder det nødvendigt.
Handlinger
Teknisk Service undersøger omfanget af vandsvigtet; hvilket område er ramt, og hvor længe forventes afbrydelsen at vare. Er der brud på vandforsyning i eller ved bygningen.
Områdeleder kontakter forsyningsselskabet for at få oplysning om årsagen og tidsrammen for udbedring af fejlen/skaden, hvis nødvendigt.
Alt efter den forventede tidsmæssige vandsvigt kan EJD-krisestab indkaldes. Dette afgøres af sektionslederen i samråd med områdeleder.
Forventes vandvigtet at være længerevarende, kan Teknisk Service rekvirere eksterne toiletvogne og drikkevand, hvis EJD-krisestab finder det nødvendigt.
Ledelse og organisation
Medarbejdere, der er på arbejde i bygningen, har ansvaret for at kontakte Teknisk Service på deres akutnummer.
Teknisk Service har ansvar for at få at få tilkaldt den rette hjælp til indsatsen, hvis de ikke selv kan afværge problemet og sikre fortsat drift.
Teknisk Service opdaterer løbende områdeleder, som kan informere videre til sektionsleder og herfra krisestaben, hvis nødvendigt.
Bemanding og udstyr
Teknisk Service, som er tilknyttet bygningen og pågældende områdeleder i samarbejde med leder på stedet.
Ved brug af toiletvogne og eksternt drikkevand vil Teknisk Service stå for driften.
Intern kommunikation
Teknisk Service områdeleder sikrer i samarbejde med Sektionsleder Teknisk Service, at alle berørte afdelinger bliver orienteret om situationen. Hvis EJD-krisestaben indkaldes, overtager den kommunikationsansvarlige denne opgave.
Ekstern kommunikation
Finder EJD-krisestaben det nødvendigt at inddrage kommunikationschefen, sørger den kommunikationsansvarlige for dette.
Kontaktoplysninger
Sektionsleder Teknisk Service Poul Rey tlf.: 51 18 53 30
Ejendomschef Allan Madsen tlf.: 29 38 82 95
Sektionsleder R&V Søren Overgaard tlf.: 40 20 45 50
Kommunikationschef Hans Mogensen tlf.: 61 15 47 17
Midtjysk Brand & Redning tlf.: 89 70 35 99 (Bestilling af drikkevand)
Oprettelse/revision
Denne indsatsplan er udarbejdet af EJD Rådhusadmin. Malene Rise.
Godkendt af Ejendomschef Lene Søgaard den 19-02-2021.