Skip til hoved indholdet
    Hjem Afdelingernes delplaner Ejendomme Strømsvigt - Rådhuset

Strømsvigt - Rådhuset

Hovedfokus er at få genetableret strømmen hurtigst muligt. IT Drift har ansvar for intern generator på Søvej 3 og sikrer drift og diesel ved strømsvigt.

Der er opstået strømsvigt i en af Rådhusets bygninger.

Indsatsen retter sig mod medarbejdere i de berørte bygninger.

Alarmering

Teknisk alarm, hvis strøm til vores ADK/AIA system svigter.

Teknisk alarm fra køl/frys i kantinen, hvis temperatur ændres.

Tilstedeværende personale kan kontakte Teknisk Drift på akutnummer.

Teknisk Drift informerer områdeleder via telefon.

Områdeleder informerer Sektionsleder Drift og Vedligehold via telefon.

Krisestaben aktiveres, hvis områdeleder i samråd med Sektionsleder finder det nødvendigt.

Handlinger

Teknisk Drift undersøger omfanget af strømsvigt; hvilket område er ramt, og hvor længe forventes afbrydelsen at vare. Skyldes strømsvigt internt i bygningen.

Områdeleder kontakter forsyningsselskabet for at få oplysning om årsagen og tidsrammen for udbedring af fejlen/skaden, hvis nødvendigt.

Alt efter den forventede tidsmæssige strømafbrydelse kan EJD-krisestab indkaldes. Dette afgøres af sektionslederen i samråd med områdeleder syd.

Forventes strømsvigt at være længerevarende, kan Teknisk Drift rekvirere ekstern strømforsyning (nødgenerator og diesel), hvis EJD-krisestab finder det nødvendigt.

Eksternt installationsfirma står for tilkobling af nødstrømsforsyning og opgaver i forbindelse med genetablering af strøm.

Ledelse og organisation

Teknisk Drift har ansvar for at få at få tilkaldt den rette hjælp til indsatsen, hvis de ikke selv kan afværge problemet og sikre fortsat drift.

Teknisk Drift opdaterer løbende områdeleder, som kan informere videre til sektionsleder og herfra krisestaben, hvis nødvendigt.

Bemanding og udstyr

Teknisk Drift og områdeleder.

Ved brug af ekstern nødgenerator vil døgnbemanding varetages af Teknisk Drift.

IT Drift varetager bemanding af intern generator.

Intern kommunikation

Områdeleder sikrer, at alle berørte afdelinger bliver orienteret om situationen via SIKO og mail til sektionslederne.

Hvis krisestaben indkaldes, overtager den kommunikationsansvarlige denne opgave.

Ekstern kommunikation

Finder EJD-krisestaben det nødvendigt at inddrage kommunikationschefen, sørger den kommunikationsansvarlige for dette.

Kontaktoplysninger

Teknisk Drift Midt2 Akut tlf.: 29 48 11 04
– efter 15.00 stiller telefon om til Midtjysk Brand og Redning, som hjælper

Områdeleder Christian Nolsøe Nielsen tlf.: 20 59 83 74

Sektionsleder Drift og Vedligehold Poul Rey tlf.: 51 18 53 30

Midtjysk Brand & Redning tlf.: 89 70 35 99 (Kan stille om til IT Drift)

Ejendomschef Allan Madsen Tel.: 42 59 18 18

Sektionsleder Forsikring Søren Overgaard tlf.: 40 20 45 50

Kommunikationschef Hans Mogensen tlf.: 61 15 47 17

Entreprenørgården tlf.: 89 70 50 00

Andre vigtige opmærksomhedspunkter

Kantinen skal informeres.

Oprettelse/revision

Denne indsatsplan er udarbejdet af Ejendomme / Malene Rise.
Godkendt af Ejendomschef Allan Madsen 01-10-2024.

Spørgsmål til afdelingernes planer skal rettes til den enkelte afdelings ledelse
Se kontaktoplysninger

Generelle spørgsmål vedr. beredskabsplaner kan rettes til:

Midtjysk Brand & Redning
Kejlstrupvej 99C
8600 Silkeborg

Tlf.: 89 70 35 99 - Døgnbemandet 
mjbr@mjbr.dk