Storm og orkan - Rådhuset
Hovedfokus er at stoppe og minimere skaderne mest muligt, herunder at redde, hvad reddes kan, af bygning, installationer og inventar samt sikre færden i bygningen.
Indsatsplanen retter sig mod Rådhuset, hvor kraftig blæst, storm eller orkan har medført skade på bygningerne og/eller på udearealer samt at forebygge personskade.
Indsatsen retter sig mod medarbejdere og borgere i de berørte bygninger.
Alarmering
Tilstedeværende personale kontakter Teknisk Service på akutnummer.
Teknisk Service informerer områdeleder via telefon.
Områdeleder informerer Sektionsleder Teknisk Service via telefon.
Krisestaben aktiveres, hvis områdeleder i samråd med Sektionsleder for Teknisk Service finder det nødvendigt.
Handlinger
Teknisk Service skal sikre, at klimaskærmen er tæt, enten med presenninger, plader eller brædder.
Al færden i bygningen skal kunne foregå sikkert.
Teknisk Service kan bede om assistance fra Midtjysk Brand & Redning til at udføre sikringen ved større hændelser.
Rådgivning/Vedligehold, forsikring og Teknisk Service sørger for videre forløb i forhold til evt. udbedring af skader.
Ved udbedring af hændelser på udenomsarealer kan Teknisk Service bede om assistance fra Entreprenørgården.
Ledelse og organisation
Medarbejdere, der er på arbejde i bygningen, har ansvaret for at kontakte Teknisk Service på deres akutnummer.
Teknisk Service har ansvar for at få at få tilkaldt den rette hjælp til indsatsen, hvis de ikke selv kan afværge problemet og sikre fortsat drift.
Teknisk Service opdaterer løbende områdeleder, som kan informere videre til sektionsleder og herfra krisestaben, hvis nødvendigt.
Bemanding og udstyr
Teknisk Service og områdeleder.
Hvis nødvendigt deltager også en medarbejder fra Rådgivning og Vedligehold udpeget af deres Sektionsleder.
Ved behov for stiger, kraner og lifte kan dette lejes hos ekstern leverandør.
Intern kommunikation
Områdeleder sikrer i samarbejde med Rådhusadministrationen, at alle berørte afdelinger bliver orienteret om situationen via siko og mail til sektionslederne.
Hvis krisestaben indkaldes, overtager den kommunikationsansvarlige denne opgave.
Ekstern kommunikation
Finder EJD-krisestaben det nødvendigt at inddrage kommunikationschefen, sørger den kommunikationsansvarlige for dette.
Kontaktoplysninger
Teknisk Service Syd3 Akut tlf.: 29 48 11 04
Områdeleder Syd Anders Holst Ibsen tlf.: 20 59 83 73
Rådhusadministrationen Malene Rise tlf.: 20 74 40 16
Sektionsleder Teknisk Service Poul Rey tlf.: 51 18 53 30
Midtjysk Brand & Redning tlf.: 89 70 35 99 (stiger, lift og kran)
Ejendomschef Allan Madsen tlf.: 29 38 82 95
Sektionsleder R&V Søren Overgaard tlf.: 40 20 45 50
Kommunikationschef Hans Mogensen tlf.: 61 15 47 17
Oprettelse/revision
Denne indsatsplan er udarbejdet af EJD Rådhusadmin. Malene Rise.
Godkendt af Ejendomschef Lene Søgaard den 19-02-2021.