Skip til hoved indholdet
    Hjem Afdelingsplaner Sundhed og Omsorg Action cards for Sundhed og Omsorg Nedbrud af omsorgssystem - Action card Sundhed og omsorg

Nedbrud af omsorgssystem - Action card Sundhed og omsorg

Godkendt af: Byrådet og Afdelingsledelsen - Dato: 1. januar 2022

Action card ved Tekniske driftsforstyrrelser og IT nedbrud i Sundheds- og Omsorgsafdelingen.

Forberedelse:

Sektionen Borger eget hjem:

Alle grupper skal have en arbejdsgang, der sikrer følgende:

  • Disponator gemmer dagligt ved vagtens afslutning de disponerede/planlagte kørelister samt kalender til den kommende dag.
  • Dagen før weekend og helligdag, når vagten slutter, gemmes disponerede kørelister og kalender frem til og med førstkommende hverdag.
  • Listerne skal være på USB stik (med kode). USB stik skal opbevares et sikkert og aflåst sted.

Sektionen plejecentre:

  • Overblik over borgernes navne, cpr. nr., og deres pårørendes kontaktoplysninger, navn og telefonnummer, der printes ud, fornyes når en ny borger flytter ind, og opbevares efter gældende GDPR regler.
  • Alle borgerne skal fremgå af gruppens triageringstavle med de vigtigst opmærksomhedspunkter, så borgerne kan plejes og behandles.

Handling

Hvis du ikke kan logge på Nexus på telefon, tablet eller PC:

  • Telefon/tablet (appen Nexus mobil):
    • Tjek at din adgangskode virker fx ved at logge på en computer (er din kode udløbet, bliver du bedt om at angive en ny).
    • Tjek om du har netværksadgang – åbn en hjemmeside, fx dr.dk
  • PC ( silkeborg.nexus.kmd.dk ):
    • Tjek om du har netværksadgang – åbn en hjemmeside, fx dr.dk

Hvis du stadig ikke kan logge på Nexus:

  • Tjek om kollegerne/deres enheder har det samme problem.
  • Er der kommet en sms fra KMD eller IT-afdelingen om driftsforstyrrelser (tjek beskeder på telefon/tablet)
  • Tjek Siko for driftsforstyrrelser.
  • Kontakt på hverdage mandag-torsdag kl. 8-15 og fredag kl. 8-14 IT-afdelingen på 89 70 15 50 eller Nexus-support
  • Kontakt på øvrige tidspunkter Midtjysk Brand og Redning – telefon 89 70 35 99

Følg nødprocedure:

Sektionen borger eget hjem

  • Find kørelisterne frem fra USB stikket, så borgerne kan få den visiterede hjælp.

Sektionen plejecentre

  • Brug gruppens triageringstavle i forbindelse med planlægning.

Dokumentation:

  • Observationer, ændring i behandlingen eller andet der skal journalføres, nedskrives og journalføres når omsorgssystemet igen kan tilgås.
  • Ved normal drift, skal lokalleder/ledelsen samle op på forløbet.

Kontaktoplysninger

Telefonnumre i Sundheds- og Omsorgsafdelingen:

Se akutte IT-numre i Sundhed og omsorg på mobil.silkeborg.dk/sundhed

Se øvrige telefonnumre i Sundhed og omsorg på mobil.silkeborg.dk/sundhed

Links

Indsatsplan - Nedbrud i omsorgsjournal, phoniro og nødkald - Sundhed og omsorg

Denne PDF er genereret den 06-11-2025 08.30

Spørgsmål til afdelingernes planer skal rettes til den enkelte afdelings ledelse
Se kontaktoplysninger

Generelle spørgsmål vedr. beredskabsplaner kan rettes til:

Midtjysk Brand & Redning
Kejlstrupvej 99C
8600 Silkeborg

Tlf.: 89 70 35 99 - Døgnbemandet
mjbr@mjbr.dk