Skip til hoved indholdet
    Hjem Afdelingsplaner Social Delplan for Socialafdelingen

Delplan for Socialafdelingen

Delplan - Godkendt af socialchef Martin Husted - Dato: 21. oktober 2025.

Afdelingens indsatsplaner og tilhørende action cards finder du via links nederst på siden.

Kritiske funktioner

  • Sikre dækning af basale og livsnødvendige behov for borgere, som bor på Socialafdelingens botilbud og bofællesskaber (fx mad, drikke, medicin, ly, mv.).
  • Opretholdelse af sikkerhed for borgere og medarbejdere med ophold på Socialafdelingens fysiske matrikler.
  • Sikre relevant kommunikation internt og eksternt i tilfælde af en krisesituation.

Afdelingens interne krisestyringsorganisation

Kriseleder:

Socialchef Martin Husted, tlf. 30 58 12 49
Mail: Martin.husted@silkeborg.dk

Stedfortræder: Sektionsleder Iben Tulstrup Kristensen, tlf. 20 55 82 09
Mail: Ibentulstrup.Kirstensen@silkeborg.dk

Ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation:

Sektionsleder Steffen Kruse Juul Krahn, tlf. 29 25 92 73
Mail: steffenkrusejuul.krahn@silkeborg.dk

Stedfortræder Maja Alsén, tlf. 61 50 90 85
Mail: Maja.Alsen@silkeborg.dk

Ansvarlig for involverede personer:

Sektionsleder Kirsten Slumstrup, tlf. 21 25 47 60
Mail: Kirsten.Slumstrup@silkeborg.dk

Stedfortræder: Souschef Rasmus Birkemose Krahn, tlf. 30 31 67 45
Mail: rasmusbirkemose.krahn@silkeborg.dk

Løsningsansvarlig:

Sektionsleder Iben Tulstrup Kirstensen, tlf. 20 55 82 09
Mail: Ibentulstrup.Kristensen@silkeborg.dk

Stedfortræder: Sektionsleder Katrine Broby, tlf. 23 31 59 15
Mail: Katrine.Broby@silkeborg.dk

Ansvarlig for kommunikation:

Ekstern kommunikation:
Kommunikationsafdelingen, tlf. 89 70 13 41

Intern kommunikation:
Konsulent Maja Alsén, tlf. 61 50 90 85
Mail: Maja.Alsen@silkeborg.dk

Stedfortræder:
Konsulent Sisse Resen, tlf. 23 32 41 82
Mail: Sisse.Resen@silkeborg.dk

Øvrige:

Sundhedsfaglig koordinator
Sarah Rytter Bruun Secher, tlf. 21 66 27 43
Mail: sarahrytterbruun.secher@silkeborg.dk

Evt. øvrige udpeges af kriseleder i forbindelse med aktivering af krisestaben

Mødested:

  • Primært samlingssted ved aktivering af krisestaben på driftsniveau 1: Lokale C118 på Rådhuset, Søvej 1
  • Krisestaben kan desuden beslutte at mødes på anden lokalitet/form (Teams) efter konkret vurdering. I givet fald informeres de øvrige deltagere i forbindelse med aktivering.

Indkaldelse:

  • Kontakt sker med telefon, sms og mail.
  • Arbejdstelefonnumre og arbejdsmails anvendes primært.

Chefer/ledere i organisationen skal om muligt være tilgængelige på arbejdstelefonen uden for normal arbejdstid.

Afdelingens understøttelse af kommunens krisestab

  • Socialchef Martin Husted indgår i kommunens øverste krisestab, når det er relevant.
  • Stedfortræder: Sektionsleder Iben Tulstrup Kristensen.

Alarmering

  • Alarm og varsling kan komme fra borgere og fra medarbejdere og ledelse i Socialafdelingen.
  • I forhold til Sundhedsberedskabet kan alarm og varsling også komme fra Regionens Akutfunktion, Sundhedsstyrelsen, Styrelsen for Patientsikkerhed og Redningsberedskabet.
  • Modtager af alarm involverer straks nærmeste leder med henblik på eventuel aktivering af krisestaben, jævnfør aktiveringsprocedure i Beredskabsplan for Fortsat Drift.
  • Alarmering sker telefonisk.

Opgaver

Opgaver i den rollebaserede krisestyring.

Kriselederens opgaver:

  • Valider og beslut niveau for krisehåndtering
  • Beslut mødested
  • Aktivér
  • Følg dagsordenen

Se uddybende opgaver under Rollebaseret Krisestyring.

Opgaver til ansvarlig for situationsbillede, log og dokumentation:

  • Mød på den aftalte lokalitet
  • Tilvejebring det samlede situationsbillede
  • Indret krisestabens mødelokale
  • Opstart log
  • Opstart af løbende situationsbillede
  • Sørg for iværksættelse af skærpet overvågning af relevante funktionspostkasser

Se uddybende opgaver under Rollebaseret Krisestyring.

Opgaver til ansvarlig for involverede personer:

  • Mød på den aftalte lokalitet
  • Bidrag til situationsbillede og interessent analyse
  • Tag hånd om involverede medarbejdere/borgere
  • Kommuniker med berørte medarbejdere

Se uddybende opgaver under Rollebaseret Krisestyring.

Opgaver til løsningsansvarlig:

  • Mød på den aftalte lokalitet
  • Bidrag til situationsbillede og vurdering af skadesomfang
  • Sikre fortsat drift
  • Kommuniker med leverandører

Se uddybende opgaver under Rollebaseret Krisestyring.

Opgaver til ansvarlig for kommunikation:

  • Mød på den aftalte lokalitet
  • Aktiver krisekommunikations-teams første møde
  • Følg indsatsplan for krisekommunikation
  • Sikre tydelig, troværdig, autentisk og korrekt information
  • Etabler arbejdsfaciliteter for krisestyringsteamet

Se uddybende opgaver under Rollebaseret Krisestyring.

Kontaktoplysninger

Socialchef, Martin Husted, tlf. 30 58 12 49

Sektionsleder, Myndighed, Katrine Broby, tlf. 23 31 59 15

Sektionsleder, Voksenhandicap, Iben Tulstrup Kristensen, tlf. 20 55 82 09

Sektionsleder, Social, Psykiatri og Rusmiddel, Kirsten Slumstrup, tlf. 21 25 47 60

Sektionsleder, Sekretariatet, Steffen Kruse Juul Krahn, tlf. 29 25 92 73

Kriseleder er ansvarlig for at kontakte centrale personer og relevante eksterne myndigheder.

Oprettelse/revision

Denne delplan er revideret af Kirstine Svensen, oktober 2025.

Links

Kontaktoplysninger Socialafdelingen (pdf) Se Rollebaseret krisestyring Se alle planer for Socialafdelingen

Denne PDF er genereret den 05-11-2025 23.52

Spørgsmål til afdelingernes planer skal rettes til den enkelte afdelings ledelse
Se kontaktoplysninger

Generelle spørgsmål vedr. beredskabsplaner kan rettes til:

Midtjysk Brand & Redning
Kejlstrupvej 99C
8600 Silkeborg

Tlf.: 89 70 35 99 - Døgnbemandet
mjbr@mjbr.dk